Italian version: click here | Versione italiana: clicca qui

The word "dolce vita", expression made famous by Federico Fellini’s film of the same name dated 1960, evokes a light-hearted lifestyle, devoted to worldly pleasures.

In short we refer to "dolce vita" when a person lives her/his life in a carefree way, cheerfully and without worrying too much.

We have given this name to a course which aims to be light and enjoyable.

In our location in Florence, chief town of Tuscany, a visit to the countryside where excellent wine is produced is a must, in the Chianti Classico area, a hilly area which provides peace and relaxation to the eyes and the spirit.
And tasting wine and delicacies in the cellar of the castle of Verrazzano: that is “dolce vita”!!!

Florence is notoriously a city of art and craftsmanship and it is therefore inevitable to visit some of its workshops which still retain a medieval aspect: a studio where etchings are produced, another one to see how a mosaic is made, to finish in a splendid palace where perfumes and fragrances are created.

And in an art city you cannot miss an art history visit which will take you to one of the most beautiful Florentine basilicas: San Miniato al Monte, located just above the famous Piazzale Michelangelo.

To conclude and pay homage to the name of the course, our week of Dolce Vita will end with a nice dinner in the restaurant “La Grotta Guelfa”, right in front of the Palagio di parte Guelfa, the party joined more than 700 years ago by the supreme poet Dante Alighieri, father of the Italian language, whose birthplace was Florence.

A little bit of Dolce Vita does so much good !!!

Discover more:

La parola "dolce vita" , espressione resa famosa dall’omonimo film di Federico Fellini del 1960 evoca uno stile di vita spensierato e dedito ai piaceri mondani. Insomma per "dolce vita" si intende quando una persona vive la sua vita in modo spensierato, leggero e senza farsi tanti problemi.

Abbiamo chiamato così un corso che vuole essere leggero e piacevole.

Nella sede di Firenze, capoluogo della Toscana, è d’obbligo una visita nella campagna dove si produce un ottimo vino, nella zona del Chianti classico, una zona collinare che dona quiete e rilassatezza, agli occhi e allo spirito.
E degustare vino e prelibatezze nella cantina del castello di Verrazzano: questa sì che è dolce vita!!!

Firenze è notoriamente città d’arte e di artigianato ed è quindi inevitabile una visita ad alcune sue botteghe che conservano a tutt’oggi un aspetto medievale: uno studio ove si producono acqueforti, un altro per vedere come si fa un mosaico, per finire in uno splendido palazzo ove vengono creati profumi e fragranze.

Ed in una città d’arte non può mancare una visita di storia dell’arte che vi porterà in una delle più belle basiliche fiorentine: San Miniato al Monte, situata poco sopra il famoso Piazzale Michelangelo.

E per concludere e rendere omaggio al nome del corso, la nostra settimana di Dolce Vita si concluderà in una spensierata cena nella trattoria della Grotta Guelfa, proprio davanti al Palagio di parte Guelfa, il partito cui più di 700 anni fa aveva aderito il sommo poeta Dante Alighieri, padre della lingua italiana cui Firenze ha dato i natali.

Un po' di Dolce Vita fa tanto tanto bene!!!

Scopri di più:

Scuola Leonardo da Vinci Florence

The Scuola Leonardo da Vinci is situated in the Heart of the Old City of Florence near Piazza del Duomo. From here you can reach the most famous squares and sights in a few minutes' walk.

Latest posts by Scuola Leonardo da Vinci Florence (see all)